Partim d’un nom púrament tipogràfic: una «A» amb un punt i un accent obert. Malgrat la seua aparent senzillesa, cadascun d’aquests componenets posseeix significat i entitat pròpia. Açò suposa d’inici un gran repte compositiu: generar un únic pes visual. El nom «À.» és, per si mateix, un conjunt tipogràfic que funciona bé des del punt de vista estètic, però està mancat de la personalitat específica i la memorabilitat necessàries per a constituir-se com la identitat d’un mitjà de comunicació. Per tant, l’objectiu prioritari era generar un símbol que transcendira el tipogràfic i que poguera conformar-se com un signe recognoscible amb valor icònic propi. A més, havia de poder llegir-se clarament com una «A».
Considerem que una programació audiovisual elaborada des de criteris de qualitat i respon-sabilitat ha de recolzar-se en un entorn gràfic que la canalitze, facilitant la transmissió d’aquests continguts. Un entorn gràfic que afavorisca la potència visual i expressiva i el seu poder comunicador sense afegir adorns innecessaris o una saturació gràfica que condicione el seu sentit. Som conscients que aquesta actitud implica una clara presa de posició enmig del prolix panorama audiovisual actual. Si alguna cosa tinguérem ben clara poc després de començar a estudiar aquest entorn era que créiem necessari desmarcar-nos de la tendència al barroquisme i a l’espectacularització dels continguts a través de la gràfica. Una gràfica compromesa amb els continguts és una gràfica madura i respestuosa amb l’audiència.
Any: 2016
Client: CVMC
Sector: TV
Disseny: Sebastián Alós, Dídac Ballester, Antonio Ballesteros, Enrique Casp
Categories: Identitat, disseny, motion,